Lånesagsprocessen i Nordjysk Lånefond
Lånesagsprocessen, der er illustrereret og beskrevet på denne side, er den overordnede proces, som låntagere kan igennem ved lån via Nordjysk Lånefond. Processen kan variere afhængig af typen af lån og din virksomheds behov.
Vi er klar over, at finansiering kan være kompleks at forstå, hvorfor vi gerne hjælper i alle trin af processen, hvis der skulle opstå spørgsmål eller udfordringer. Du kan måske finde svar under fanen, spørgsmål og svar, hvor vi gennemgår de mest gængse spørgsmål, som vi oplever at få. Ellers kan vores kontaktinformationer findes her: Kontakt os.

1. Ansøgning
Step 1: Afklaring af match og forberedelse af ansøgning
Før du udfylder en låneansøgning hos Nordjysk Lånefond, skal vi sammen vurdere, om der er et match mellem din virksomheds behov og vores finansieringsmuligheder. Hvis vi i fællesskab er nået frem til, at der er et match mellem din virksomheds behov og finansiering fra Nordjysk Lånefond, skal du udfylde en låneansøgning til den type af lån, som matcher dine behov bedst. Låneansøgninger kan downloades under fanen, låntyper.
I denne fase skal du:
– Beskrive dit projekt og hvordan du vil bruge pengene.
– Forklare, hvad du ønsker at opnå med finansieringen.
Når låneansøgningen er udfyldt, indsendes den via her via Nordjysk Lånefonds ansøgningsportal, som er en sikker forbindelse via Penneo.
Du er velkommen til at kontakte os undervejs, hvis der opstår spørgsmål. Det er også altid muligt at rette i den fremsendte ansøgning, efter vi har været i dialog.
2. Lånetilsagn
Step 2: Godkendelse og underskrivelse af lånetilsagn
Når din låneansøgning er blevet gennemgået og godkendt af bestyrelsen, modtager du et lånetilsagn, der indeholder de vilkår og betingelser, som lånet er bevilget under.
I denne fase skal du:
– Gennemgå og acceptere lånetilsagnet.
– Den/de tegningsberettigede i virksomheden skal underskrive lånetilsagnet digitalt via Penneo med eID, såsom MitID.
– Tegningsberettigede og reelle ejere skal gennemføre en kundekendskabsprocedure via Penneo KYC.
Når dette er på plads, er du klar til næste skridt i låneprocessen.
3. Gældsbrev
Step 3: Udbetaling af lånet
Nu er dit projekt i gang, og du skal have udbetalt dit lån.
I denne fase skal du:
– Indsende en udbetalingsanmodning til Nordjysk Lånefond.
– Modtage et gældsbrev på det beløb, der skal udbetales.
– Den/de tegningsberettigede i virksomheden skal underskrive gældsbrevet digitalt via Penneo med eID, såsom MitID.
Der udstedes og underskrives et gældsbrev for hver rate, der udbetales. Når dette er på plads, laver vi aftaler i overensstemmelse med lånetilsagnet og udbetaler pengene til dig.
4. Ydelsesopkrævning
Step 4: Betaling af ydelser og løbende dialog
Når lånet er udbetalt, begynder tilbagebetalingen.
I denne fase skal du være opmærksom på:
– Nordjysk Lånefond opkræver ydelser kvartårligt.
– Du modtager én faktura pr. udbetaling via mail.
– Vi anbefaler, at du tilmelder ydelserne til Betalingsservice for automatisk betaling.
Derudover har vi en løbende dialog om fremskridtene for dit projekt og din virksomhed, så vi kan følge udviklingen sammen.